وبلاگ درسی و پژوهشی

خرید بک لینک
دیود (به انگلیسی: Diode)، (نامهای دیگر: «دوقطبی الکتریکی»، «یکسوساز») قطعه ای الکترونیکی است که دارای دو سر می باشد. دیود، جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می دهد (در این حالت، مقاومت دیود ایدهآل، صفر است) و در جهت دیگر، در مقابل گذر جریان از خود، مقاومت بسیار بالایی (در حدّ بینهایت) نشان می دهد. این خاصیّت دیودْ، باعث شده بود تا در سالهای اولیهٔ ساخت این قطعه ی الکترونیکی، به آن «دریچه» نیز اطلاق شود. در حال حاضر، رایجترین گونهٔ دیود از بلور مادّههای نیمه هادی ساخته میشود. دیود را از اتصال دو نیمرسانا از نوع P و N می سازند. به پایه ای که به نیمه هادی N متصل است "کاتد" و به پایه ای که به نیمه هادی نوع P متصل است "آند" گفته می شود. لامپهای خلأ که نخستین دیودها بودند، امروزه فقط در فنّاوری هایی که در ولتاژ بالا کار میکنند استفاده میشوند. دیود، اولین قطعه تولید شده با نیمه هادی ها است.مهمترین کاربرد دیود، عبور جریان در یک جهت (به انگلیسی: diode's forward direction) و ممانعت در برابر گذر جریان در جهت مخالف (به انگلیسی: reverse direction) است(یکسو سازی). درنتیجه میتوان به دیود مثل یک شیر الکتریکی یکطرفه نگاه کرد. این ویژگی دیود برای تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم استفاده میشود.به لحاظ الکتریکی، یک دیود، هنگامی جریان را از خود میگذراند که با برقرار کردن ولتاژ (بایاس کردن) در جهت درست (+ به آنُد و - به کاتُد که به آن بایاس مستقیم گفته می شود) آن را آمادهٔ کار کنید. مقدار ولتاژی که وبلاگ درسی و پژوهشی...

ما را در سایت وبلاگ درسی و پژوهشی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 120 تاريخ: پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:32

   In the name of gooooooooooooooooooooooooooooooooooooodبه نظر شما یک دوست خوب چه کسی یا چه چیزی است. شاید شنیده باشید شاید دیده باشبید که قطعا طبیعی است و......  قطعا همه دیده اند قطعا درسته از کجا فهمیدی؟ می تونی کتاب را توصیف کنی؟ می تونی اون رو کسی فرض کنی؟ یا..............؟شاید اطلاعاتی شاید درس زندگی یاشاید.کتاب های فروانی نوشته شده درهرزمانی یا هر زمینه ای (داستانی,رمانی,ادبی,درسی,قصه های شب,داستان کودکانه,رمان های بلند کوتاه بیخود,جذاب,شنیدنی,خنده دار,تلخ,ناراحت کننده و.......... .ولی یک کتاب هست که کسی از جمع ما آدما یا انسان ها اون رو ننوشته وبه فکر کسی درزمان های دور نرسیده که بنویسه یا در این زمانه کسی به فکرش نمی رسد که مانند اون یا چیزی حدود 1/1000000000اون را بیاورد .شاید تاحالا فهمیده باشید چی را می گویم! بله درسته شایدهم الآن هم نفهمیده باشی! ها !بله درسته آفرین خودشه. هاهاها نمی گم ,حدس بزن ببینم .فکر کنم می خوای کله ام رو بکنی یا منو بزاری لای گیوتین وکله ام رو قطع کنی ولی این رو بدون که حس تورو کامل درک میکنم وبلاگ درسی و پژوهشی...

ما را در سایت وبلاگ درسی و پژوهشی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 127 تاريخ: پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:32

صفحه بندی